S&L Zorg

5/5

“We zochten een leverancier die het DNA van onze organisatie begrijpt en tijd en energie erin steekt om ons te leren kennen. Holland Food Service snapt het familiegevoel en sloeg de spijker keihard op zijn kop!”

Hoogwaardige zorg

Alle mensen zijn gelijkwaardig, elk mens is uniek. Dat is het motto van S&L Zorg. De zorgorganisatie is actief in West-Brabant en biedt hoogwaardige zorg aan mensen met een verstandelijke beperking.

Eten en drinken speelt daarbij een belangrijke rol. Een partner moet daarbij goed passen en de match met Holland Food Service is dan ook geslaagd.

S&L Zorg is eind jaren tachtig aangejaagd door ouders van toenmalige cliënten. “Dat familiaire gevoel is er nog steeds. Medewerkers zijn zo intrinsiek gemotiveerd om dit werk te doen. Alle bewoners hier hebben een verstandelijke beperking. Iedereen is enorm gedreven om te zorgen dat zij een leuke dag kunnen hebben. Dat gevoel is heel bijzonder en lastig om te omschrijven, dat moet je echt meemaken”, vertelt Peter. 

Van een leverancier mag volgens hem dan ook veel verwacht worden. “We zochten een leverancier die het DNA van onze organisatie begrijpt en tijd en energie erin steekt om ons te leren kennen. Holland Food Service snapt dat familiegevoel en sloeg de spijker keihard op z’n kop!”

Eigen keuken
Bij S&L Zorg bestellen de woningen hun boodschappen via de webshop Lekker Verantwoord en in de grote keuken wordt de warme maaltijd bereid. Daar wordt enkel gewerkt met verse ingrediënten van Holland Food Service. “Ik krijg spontaan mailtjes van de woningen over hoe goed het eten is. Die print ik uit en leg ik neer voor de koks. 

De luxe van een eigen keuken wordt optimaal benut. Het zorgt ervoor dat we flexibel zijn. We hebben veel verschillende diëten en uitzonderingen. Cliënten kunnen bij ons aangeven welke ingrediënten ze liever niet eten en dan wordt daar rekening mee gehouden. Onze koks kennen alle 360 bewoners met naam en toenaam”, vertelt Peter trots. 

Next-level

Peter is erg blij met de keuze voor Holland Food Service als leverancier. “We hebben hoog ingezet op kwaliteit en service. Je hebt partijen die alleen kratten naar binnen schuiven, maar Holland Food Service gaat next-level. Daarmee bind je echt een klant. Concepten zoals een Culinaire Wereldreis, een speciale pannenkoekenmiddag of het eigen gemaakte Kletskopspel zijn goed uitgedacht. Een dagje naar de Efteling kan voor sommige cliënten al een hele opgave zijn. Met dit soort concepten kun je er op een laagdrempelige manier een leuke dag van maken en word je helemaal ontzorgd. Jullie werkwijze sluit perfect aan bij onze visie.”